maandag 29 september 2014

Knoflook

De plaatselijke groenteboer heeft veel aparte soorten fruit en groente. Ook verkoopt hij regelmatig hele mooie producten die ik ergens,anders niet kan krijgen. Zo exporteert hij onvoorstelbaar lekkere knoflook uit Frankrijk. Het heeft een hele diepe smaak. Aangezien dit een seizoensproduct is, koop ik elk jaar een volle streng van een kilo. Ik las op internet dat knoflook heel goed in te vriezen is. Ik pelde alle bollen en deed de teentjes in diepvries bakjes. De knoflook vriest niet aan elkaar en zo kun je per gerecht het aantal teentjes uit de vriezer halen. Klaar voor gebruik! Ik moet er wel bij zeggen dat ik blij was dat het mooi weer was..... Aan de picknicktafel verwaaid de lucht en heb je er thuis geen last van :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten